SVE ŠTO TREBATE ZNATI O BATERIJAMA VOZILA RENAULT E-TECH ELECTRIC

Prikaz unutarnje strukture električnog vozila Renault s istaknutom litij-ionskom baterijom u podnici.
Litij-ionska baterija
Litij-ionska baterija trenutačno je vodeća tehnologija za električna vozila. Upravo je tu tehnologiju Renault ugradio u svoja E‑Tech electric vozila, a sve kako bi kupcima ponudio optimalno tehničko rješenje uz niz prednosti: 
  • visoka energetska gustoća osigurava veći doseg 
  • mogućnost snažnog, optimiziranog punjenja 
  • trajna učinkovitost bez obzira na temperaturu, bez memorijskog učinka 
  • s vremenom se optimizira trajnost i usporava starenje baterije.

      SVE ŠTO TREBATE ZNATI O TEHNOLOGIJI E-TECH ELECTRIC VOZILA

      dizajn baterije
      Pogonska je baterija glavna sastavnica električnog vozila. Izrađena je i proizvedena s najvećom pozornošću. Naš je cilj smanjiti dimenzije baterije i istovremeno zajamčiti optimalne performanse.
      Baterija se sastoji od nekoliko elemenata koji osiguravaju ispravan rad:

      Napomena: ćelije i moduli razvijeni su u suradnji s partnerima, a sve ostale komponente baterije osmislio je i proizveo Renault. To nam omogućuje da pružimo kvalitetno rješenje po mjeri vaših potreba.


      Kako radi električna baterija?
      Litij-ionska baterija pretvara kemijsku energiju u električnu. To se događa uslijed kemijske reakcije između dviju elektroda, pozitivne (katoda) i negativne (anoda), uronjenih u elektrolit.
      Kad baterija napaja vozilo, akumulirani se elektroni oslobađaju u stalnom protoku energije kroz strujni krug vozila, između anode i katode, isporučujući energiju električnom motoru.
      Međutim, prilikom punjenja baterije na punjaču ili regenerativnog kočenja, elektroni se vraćaju u početni položaj.

      UČINKOVITOST BATERIJE

      KAPACITET I DOSEG
      Dva električna vozila Renault parkirana u moderno osvijetljenom prostoru s punionicom.
      kapacitet
      Kapacitet baterije izražava se u kilovatsatima (kWh), dok se trenutačna vrijednost snage električnog motora i snage punjenja izražava u kilovatima (kW).
      Kapacitet baterije (kWh) može se usporediti s kapacitetom spremnika goriva (l) u vozilima pokretanima termičkim motorom, a snaga električnog motora (kW) može se usporediti sa snagom termičkog motora (KS).     
      Digitalni zaslon prikazuje doseg vožnje i status napunjenosti baterije električnog vozila.
      doseg vožnje
      Doseg uglavnom ovisi o kapacitetu baterije. Veći kapacitet baterije znači i veću kilometražu koju vozilo može prijeći između dva punjenja.
      Međutim, drugi čimbenici kao što je masa vozila, stil vožnje i vremenski uvjeti također utječu na doseg električnog vozila.     
      Muškarac naslonjen na vozilo Renault Megane E-Tech electric ispred moderne poslovne zgrade.
      Renault Megane E-Tech electric
      Renault Megane E-Tech electric: baterija debljine 11 cm može pohraniti 60 kWh električne energije te tako omogućiti doseg do 480 km (WLTP) nakon samo jednog punjenja. Vrijednosti dosega ovise o vozilu.
      SPOSOBNOST PUNJENJA I SNAGA
      Vozilo Renault Scenic E-Tech electric spojeno na punionicu u prostoru s ružičastim osvjetljenjem.
      sposobnost punjenja
      Skladištenje i preraspodjela energije glavni su zadaci baterije, o čemu u konačnici ovisi doseg električnog vozila.  Prilikom izrade baterije uzeli smo u obzir njezinu sposobnost da u kratkom roku akumulira snagu punjenja (kW), bez obzira na vrstu punjača.     
      Digitalna instrumentna ploča prikazuje status punjenja i vožnje.
      vrijeme punjenja
      Baterije vozila E-Tech osmišljene su da pruže najbolji omjer kapaciteta i vremena punjenja. Idealne su za upotrebu na autocesti te omogućuju učinkovito punjenje na ultra-brzim punionicama.
      Primjerice, doseg vozila Renault Megane E-Tech electric možete povećati za do 200 km u samo 30 minuta punjenja. Vozilo možete puniti na različite načine: na punionici izmjeničnom strujom snage do 22 kW ili na brzoj punionici istosmjernom strujom snage do 130 kW (u razdoblju vršnog opterećenja mreže).     
      Vozilo Renault vozi po snijegom prekrivenoj cesti u planinskom okruženju.
      uvjeti u okolini
      Na bateriju utječu i uvjeti okoline. Da bismo osigurali pravilan rad vozila, u bateriju smo ugradili sustav hlađenja koji prilagođava njezinu radnu temperaturu. Nadalje, oslanjajući se na informacije usluge Google Maps u vozilu i multimedijskog sustava openR link, baterija se uoči planiranog zaustavljanja na punionici istosmjernom strujom zagrijava, čime se optimizira snaga punjenja*.     

      *ovisno o modelu i verziji

      DUGI ŽIVOTNI VIJEK I TRAJNOST
      Renault salon s osvijetljenim logotipom na fasadi u sumrak.
      jamstvo Renault stručnosti i kvalitete
      Renault je od predstavljanja prve generacije modela Zoe stekao više od 10 godina iskustva u području električne tehnologije. To znači da smo veoma dobro upućeni u to kako baterije stare i da svojim kupcima možemo zajamčiti stručnost i predanost.     
      Ruke kupca i prodajnog savjetnika prilikom potpisivanja dokumenta za jamstvo.
      jamstvo na bateriju
      Baterije Renault E-Tech electric vozila pokrivene su jamstvom do osam godina ili 160.000 km (do ispunjenja jednog od dvaju uvjeta). Imajte na umu da baterije vozila, kao i baterije svih drugih elektroničkih uređaja, prirodno degradiraju. Baterije naših novih modela osiguravaju najmanje 70% početnog kapaciteta u razdoblju trajanja jamstva.     

      SIGURNOST BATERIJE

      Sigurnost električnih vozila prioritet je za marku Renault. Renault je jedini proizvođač vozila koji u svojim redovima ima vatrogasca. Nadalje, marka blisko surađuje sa stručnjacima za sigurnost trećih strana kako bi poboljšala vašu sigurnost. U tom smislu možemo izdvojiti dvije velike inovacije:     
      Detaljan prikaz sigurnosnog otvora za hitne intervencije (Fireman Access) na baterijskom modulu.
      Fireman Access
      Fireman Access omogućuje vatrogascima da izravno pristupe bateriji zahvaćenoj vanjskim požarom i tako obave intervenciju u samo pet minuta.
      Prikaz SD Switch prekidača za sigurnosno isključivanje baterijskog sustava.
      SD Switch
      Zahvaljujući inovativnom SD Switchu, vatrogasci za vrijeme intervencija (ne uključujući požarne) mogu odmah isključiti bateriju iz električnog kruga te se tako zaštititi od potencijalnog električnog udara.     

      PRENAMJENA I RECIKLIRANJE BATERIJE

      Bateriju je moguće zamijeniti na kraju prve faze životnog ciklusa (između 10. i 15. godine starosti baterije ili kada kapacitet punjenja padne ispod 70%).
      Nakon toga slijedi druga faza u kojoj se baterija može prenamijeniti za pohranu obnovljive energije ili iskoristiti u manje zahtjevne svrhe mobilnosti. Vozila se po završetku druge faze životnog ciklusa mogu reciklirati.
      PRIKUPLJANJE
      Muškarac stavlja odjeću u prtljažnik električnog vozila Renault pod ljubičastim svjetlom.
      PRIKUPLJANJE
      Renault se u skladu s europskom direktivom obvezao prikupljati rabljene baterije iz svojih električnih vozila.
      Stoga se za pomoć pri recikliranju baterije vozila možete obratiti bilo kojem od naših centara Renault E-Tech.
      Tvornica Re-Factory u Flinsu od 2024. planira ugraditi liniju za rastavljanje električnih baterija i vozila.
      PRENAMJENA
      Žena u crvenoj košulji stoji ispred parkiranog električnog vozila Renault ispred moderne kuće.
      PRENAMJENA
      Nakon što baterija ispuni svoju svrhu u vozilu, postavlja se pitanje kako je još možemo upotrijebiti. Odgovor na to ponudila je marka Mobilize u programu „Napredna rješenja za pohranu energije” koji je već zaživio u nekoliko tvornica u Francuskoj i Europi. Primjerice, baterije je na kraju životnog vijeka moguće iskoristiti za skladištenje energije vjetroturbina i solarnih farmi. Na taj se način osiguravaju rješenja za prekide u isporuci tih izvora energije.     
      RECIKLIRANJE
      Prikaz litij-ionske baterije električnog vozila spremne za recikliranje, s vidljivim komponentama i konektorima.
      Recikliranje
      Proces recikliranja litij-ionske baterije, započinje njezinim rastavljanjem i vađenjem svih komponenti.
      Sastavni dijelovi od plastike, metala i elementi za zavarivanje odvoze se u posebne reciklažne objekte.     

      VAŠA PITANJA O ELEKTRIČNIM BATERIJAMA

      JE LI BOLJE KUPITI BATERIJU ILI JE UNAJMITI?
      Za razliku od vremena kad je tržište električnih vozila još bilo u povojima, većina proizvođača danas ne nudi najam baterije. Razlog za to jednostavan je i obećavajući: tehnologija se u pogledu rada i trajnosti itekako dokazala! 

      Štoviše, baterije vozila Renault E-Tech pokrivene su jamstvom do 160.000 km ili osam godina i mogu se zamijeniti kada njihov kapacitet padne ispod 70% početnog kapaciteta. 

      Renault ima više od 10 godina iskustva u radu s litij-ionskim baterijama za električna vozila. Njihova trajnost premašuje industrijska predviđanja, a prednost je i to što tijekom 10 godina izgube tek mali dio kapaciteta. 
      Dobro je znati:
      • Renault i dalje nudi opcije najma električnog vozila (uključujući bateriju).
      • Želite li preprodati električno vozilo, Renault vam može izdati potvrdu o stanju baterije.
      • Renault jamči da će u suradnji sa specijaliziranim tvrtkama reciklirati sve baterije.
      RECIKLIRAJU LI SE BATERIJE ELEKTRIČNOG VOZILA?
      Apsolutno. U prvom redu zato što smo na to pravno obvezani, ali i zato što to smatramo logičnim. Baterije konstruiramo imajući na umu čitav njihov životni ciklus. 

      Naš je cilj da do 2030. godine 70% baterija proizvedemo uz pomoć strateških materijala (nikal, kobalt, litij itd.) iz recikliranih baterija. Osnažena tvornicom Re-Factory u Flinsu i partnerstvom s tvrtkama Veolia i Solvay, Renault Grupa znatno je ispred svojih konkurenata. 

      Prva faza životnog ciklusa baterije: u srcu naših vozila. Baterija ostaje u vozilu sve dok ga pravilno opskrbljuje električnom energijom (do manje od 70% početnog kapaciteta). Njezino stanje moguće je pratiti u aplikaciji My Renault. 

      Druga faza životnog ciklusa baterije: prenamjena. Kad kapacitet baterije padne ispod 70%, bateriju je moguće prenamijeniti u neke druge svrhe. Primjerice, može poslužiti u drugim područjima e-mobilnosti ili za skladištenje solarne energije i energije vjetra. 

      Treća faza životnog ciklusa baterije: oporaba sastavnih dijelova. Nakon šest do deset godina, baterija se šalje na reciklažu s ciljem oporabe različitih elemenata (nikal, kobalt, litij i dr.). Cilj je reciklirati do 95% dijelova baterije. 

      Renault se u tu svrhu udružio sa specijaliziranim partnerima koji pomažu osigurati odgovoran kružni proces proizvodnje tijekom čitavog životnog ciklusa baterije. Logično, zar ne?  

      OTKRIJTE VIŠE