image

Uvod u nove propise

Učinimo život boljim i svima omogućimo „Nula emisija”

koncept

Naše obećanje

Renault predano radi da bi vam život učinio lakšim i boljim. Već desetljećima proizvodimo vozila koja troše manje i zagađuju manje.

Predani smo smanjenju utjecaja svojih vozila na okoliš, a naša pionirska tehnologija Zero Emissions (Z.E.) potaknula nas je da s električnim automobilom postanemo predvodnici u održivoj mobilnosti.

Budući da se propisi mijenjaju, želimo zadržati prednost prihvaćanjem novog Globalno usklađenog ispitnog postupka za laka vozila (WLTP). WLTP je skok naprijed u pružanju podataka o emisiji CO2 koji je puno vjerodostojniji kada je u pitanju svakodnevno korištenje automobila.

Razumijevanje promjena propisa

WLTP

Razumijevanje promjena propisa: WLTP i RDE

Razumijevanje promjena propisa: Globalno usklađeni ispitni postupak za laka vozila (WLTP) i test stvarnih emisija tijekom vožnje (RDE)
1. rujna 2017. na snagu je stupio WLTP, progresivno zamijenivši desetljećima star certifikacijskih protokol NEDC (Novi europski ciklus vožnje). Povrh toga uvodi se i test stvarnih emisija tijekom vožnje (RDE) kao dodatak WLTP-u pri određivanju stvarne upotrebe.

certifikacija

Što je certifikacijski protokol?

Certifikacijski protokol niz je obveznih testova koji potvrđuju usklađenost novih vozila na tržištu s propisima. Cilj je utvrditi jesu li sva vozila u skladu s propisima o emisijama ispušnih plinova, poznatijim pod nazivom standardi „protiv zagađenja“. Trenutačni je referentni standard Euro6.

Testiranja se odvijaju u laboratoriju i obavljaju ih neovisne organizacije (npr. UTAC u Francuskoj). Baziraju se na standardiziranim ciklusima vožnje (udaljenost, brzina, oprema, temperatura itd.) i mjere emisije CO2 i potrošnju goriva vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. To su standardizirana mjerenja koja omogućuju usporedbu performansi različitih modela automobila različitih proizvođača. Trenutačno se ti podaci objavljuju u brošurama i na web-stranicama proizvođača.

WLTP

Od NEDC-a do WLTP-a

Prije rujna 2017. važeći je certifikacijski protokol bio NEDC, definiran 1980-ih. Budući da su se vozila drastično promijenila u posljednjih 30 godina, WLTP postupno zamjenjuje NEDC.

U čemu je razlika? Za početak, ciklus koji se promatra kod WLTP-a je duži i robustniji nego kod NEDC-a. Brzine koje se testiraju više su. Temperaturni je raspon veći, a uzima se u obzir i sva oprema vozila (vidi tablicu u nastavku). To omogućuje dobivanje rezultata koji su puno bliži današnjim vrijednostima emisija u svakodnevnoj vožnji.

U nastavku pogledajte razlike između testiranja prema NEDC-u i WLTP-u.

Značajke NEDC WLTP
Trajanje ciklusa (min) 20 30
Udaljenost (km) 11 23
Prosječna brzina (km/h) 34 47
Najveća brzina (km/h) 120 131
% vremena zastoja 24 13
Rezultati

Rezultati ispitivanja daleko su od podatka o stvarnoj upotrebi

 

Jedan rezultat dostupan je po modelu/motoru/mjenjaču

Rezultati testiranja bliži su podacima o stvarnoj upotrebi

 

Jedan minimalni i jedan maksimalni rezultat po modelu/motoru/mjenjaču

Iako ovi realističniji uvjeti testiranja mogu pokazati veću potrošnju goriva i više emisije, to ne utječe na vašu stvarnu potrošnju goriva. To je jednostavno točniji pokazatelj upotrebe jer uz novi WLTP protokol podaci o emisijama CO2 uzimaju u obzir vrstu vozila te njegovu standardnu i dodatnu opremu. Štoviše, mjerenje se temelji na nizu rezultata zabilježenih tijekom testiranja istog tipa vozila (za razliku od jednog rezultata po modelu u slučaju NEDC-a).

RDE

Stvarne emisije tijekom vožnje (RDE)

Iako su uvjeti za cikluse WLTP-a stroži nego u protokolu NEDC-a, i dalje ne uzimaju u obzir sve parametre stvarne upotrebe vozila. No tu se nadovezuje test stvarnih emisija tijekom vožnje (RDE). Potvrđeni test RDE-a koji se odvija na cesti u stvarnim uvjetima vožnje nadopunjuje certifikat WLTP potvrđujući stvarne razine emisija ispušnih plinova vozila.

Grupa Renault već je započela s navođenjem rezultata emisija ispušnih plinova testova RDE-a za nova vozila registrirana nakon rujna 2016.

Vremenski okvir

  • Od rujna 2017. do rujna 2018. sva nova vozila na tržištu (novi model/motor) moraju biti certificirana prema WLTP postupku.
  • Od rujna 2018. sva nova vozila prodana u predstavništvima moraju biti certificirana prema WLTP postupku.
  • Da bi stvari bile jednostavnije za vas, do kraja 2018. zakonodavna tijela zatražila su od svih proizvođača da nastave navoditi samo rezultate prema NEDC-u. Prema tome, rezultati za sva vozila koja su certificirana prema WLTP-u bit će konvertirani u svoj ekvivalent prema NEDC-u sve do samog početka 2019. Te će se vrijednosti koristiti za izračun poreza u zemljama koje obračunavaju porez.
  • Od siječnja 2019. sve objavljene referentne vrijednosti odnosit će se isključivo na vrijednosti prema WLTP-u.
  • Usporedo s implementacijom certifikacijskih protokola WLTP i RDE polako evoluira i standard Euro6 kojega se vozila moraju pridržavati kako bi se uhvatila u koštac s utjecajem automobilskog tržišta na okoliš. To će rezultirati uvođenjem standarda Euro6d 1. siječnja 2020.
  •  
Što to znači

Što to znači za vas

Važno je znati da bez obzira na to koji se certifikacijski protokol koristi, to ne utječe na performanse vozila i stvarnu potrošnju goriva.

 

Podaci o razinama emisija CO2 i potrošnji goriva koje objavljuju proizvođači automobila postepeno će se povećavati jer novi protokol WLTP pruža točnije podatke o svakodnevnom korištenju vozila.

 

Jednostavnim rječnikom, WLTP je točniji od NEDC-a, ali to ne mijenja stvarne performanse ili potrošnju vašeg vozila.

Naša rješenja

Renault

Olakšana smanjena potrošnja goriva

Nastavili smo s certificiranjem naših vozila prema trenutačnim propisima.

Renault predstavio je u siječnju 2018. prva vozila certificirana u skladu s novim propisima. A od početka rujna 2018. sva nova vozila Renault koja su se prodavala u mreži koncesionara imala su certifikat WLTP. 

Budući da je naš cilj također aktivno sudjelovati u smanjenju učinka na okoliš, u programu Driving ECO2 nudimo veliku ponudu inteligentnih i odgovornih rješenja.

Program Driving ECO2

Cilj programa Driving ECO2 smanjiti je potrošnju goriva i emisija CO2 optimizacijom upotrebe vozila. Driving ECO2 sastoji se od značajki u vozilu i izvan njega.
  • Značajke u vozilu uključuju pokazatelj promjene brzine, gumb za način eko-vožnje, mogućnost primanja pregleda vožnje s eko-rezultatom te, zahvaljujući eko-savjetima, savjete za eko-vožnju u stvarnom vremenu za optimalnu potrošnju goriva.
  • Značajke izvan vozila uključuju npr. eko-rezultate među tvrtkama i trening za eko-vožnju...
ECO2

Premašivanje očekivanja tržišta i promjene u propisima

Renault se pridržavao tih novih propisa (protokola i standarda) i nastavio je biti proaktivan postavljajući si dodatne ciljeve:
  • Kao odgovor na zahtjeve tržišta dizelskih vozila, prilagodit ćemo svoje dizelske motore tehnologijom selektivne katalitičke redukcije kako bismo smanjili emisije štetnih tvari u stvarnoj vožnji.
  • Svi novi benzinski motori bit će opremljeni filtrom čestica koji omogućuje ne samo bolje performanse, već i manje emisije i nižu potrošnju goriva.
  • Do 2022. bit će dostupno 8 potpuno električnih modela Z.E. i 12 novih elektrificiranih modela (HEV, P-HEV).
  • SubPrefooter Icon

    Ovlaštena mreža nadohvat rukeViše od 20 prodajno-servisnih lokacija

  • SubPrefooter Icon

    Pomoć na cesti 24hU Hrvatskoj i Europi

  • SubPrefooter Icon

    Vozite s povjerenjemzahvaljujući jamstvima tvrtke Renault

  • SubPrefooter Icon

    Olakšajte si svakodnevni životuz MY Renault