Tehnologija i inovacije

The Future Is NEUTRAL: početak nove ere kružnog gospodarstva!

  • Renault Grupa osniva poduzeće The Future Is NEUTRAL, prvo poduzeće koje djeluje u čitavom lancu vrijednosti kružnog gospodarstva automobilske industrije, ne bi li potaknulo proizvođače da se okrenu neutralnosti resursa.
  • Objedinjujući svu stručnost Grupe i njezinih partnera, novoosnovano poduzeće nudi rješenja za recikliranje vozila po načelu "zatvorene petlje" [1] u svim fazama njihova životnog ciklusa: od nabave dijelova i sirovina, proizvodnje i upotrebe pa sve do postupanja na kraju životnog vijeka.
  • Do 2030. godine The Future Is NEUTRAL kroz svoje poslovanje namjerava ostvariti više od 2,3 milijarde eura prometa i operativnu maržu veću od 10 %, a sve kako bi postao vodeće europsko i industrijsko ime za kružno gospodarstvo temeljeno na načelu zatvorene petlje, u službi proizvođača automobila i čitave industrije.
  • Renault Grupa stoga se odlučila na još jedan povijesni korak kojim potvrđuje svoju predanost kružnom gospodarstvu.
Renault Grupa najavila je jučer osnivanje novog poduzeća, u potpunosti posvećenog kružnom gospodarstvu: The Future Is NEUTRAL. Objedinjujući postojeću industrijsku i tehnološku stručnost te kapacitete Grupe i njezinih partnera, The Future Is NEUTRAL postaje prvo poduzeće koje će djelovati u čitavom lancu vrijednosti kružnog gospodarstva automobilske industrije i biti u službi svih proizvođača automobila, a ne samo Renault Grupe.

U kontekstu energetske tranzicije obilježene manjkom resursa i inflacijom cijena sirovina, The Future Is NEUTRAL namjerava razviti više tehnoloških i industrijskih rješenja, oslanjajući se na stručnost svojih podružnica i postojeće mreže partnera. Takvo što trebalo bi omogućiti proizvođačima automobila da u novim vozilima značajno povećaju upotrebu recikliranih materijala iz automobilske industrije. Danas se u novim vozilima upotrebljava između 20 i 30 % recikliranih materijala iz svih industrija.
Kratkoročno gledano, poduzeće ima za cilj proširiti postojeće poslovanje posebnim poslovnim modelom i razviti nova rješenja u okviru automobilske industrije. Cilj je poduzeća ostvariti više od 2,3 milijarde eura prometa[2] i operativnu maržu veću od 10 %2 do 2030. te tako postati vodeće europsko i industrijsko ime u području kružnog gospodarstva automobilske industrije, temeljenog na načelu zatvorene petlje.
Naposljetku, kako bi ubrzao vlastiti razvoj i osnažio vodstvo na brzorastućem tržištu, The Future Is NEUTRAL otvara manjinski dio svog kapitala vanjskim ulagačima s ciljem sufinanciranja ulaganja u vrijednosti od oko 500 milijuna eura do 2030.

Luca de Meo, glavni direktor Renault Grupe, izjavio je: "Danas smo poduzeli još jedan povijesni korak koji potvrđuje našu predanost kružnom gospodarstvu. Naše podružnice Gaia, Indra i Boone Comenor, kao i tvornica Refactory u Flinsu, dokaz su da znamo stvoriti aktivnosti koje generiraju gospodarsku, društvenu i okolišnu vrijednost vozila u svakoj fazi njegova životnog ciklusa. Na krilima tog iskustva i uvjereni u potencijal vlastitih aktivnosti, odlučili smo ubrzati svoj razvoj i osnovati The Future Is NEUTRAL, poduzeće koje spaja sve naše industrijske i tehnološke kapacitete i koje, dakako, uključuje našu mrežu strateških partnera. Misija poduzeća: proširiti vlastito poslovanje ambicioznim strateškim planovima i tržišnom ekspanzijom, tako što će akterima automobilske industrije, suočenima s klimatskim izazovima, novim regulatornim zahtjevima i sve većim iscrpljivanjem resursa, ponuditi rješenja za recikliranje po načelu zatvorene petlje, tj. od automobila do automobila. Naša je ambicija potaknuti novu eru recikliranja i postati europski predvodnik u kružnom gospodarenju vozilima".

"Od automobila do automobila": vozilo kao sirovina
Svake godine više od 11 milijuna vozila u Europi, proizvedenih od oko 85 % materijala koji se mogu reciklirati, dosegne kraj životnog vijeka. Međutim, taj je resurs nedovoljno iskorišten: za proizvodnju novih vozila upotrebljava se tek 20 – 30 % recikliranih materijala iz svih industrija. Danas se materijal koji se može reciklirati iz otpadnih vozila uglavnom oporablja za druge industrijske primjene (metalurgija, građevinarstvo itd.). Cilj je poduzeća The Future Is NEUTRAL očuvati vrijednost dijelova i materijala što je dulje moguće i omogućiti industriji da znatno poveća udjel recikliranih autoindustrijskih materijala u novim vozilima.

Jean-Philippe Bahuaud, direktor poduzeća The Future Is NEUTRAL, objašnjava: "Automobili su najmanje iskorišten resurs u automobilskom sektoru, budući da su sačinjeni od više od 85 % metalnih i plastičnih dijelova i materijala. The Future Is NEUTRAL spaja stručnosti različitih aktera kako bi taj potencijal pretvorio u novu polugu rasta. Novo poduzeće potiče proizvođače automobila da se okrenu neutralnosti resursa, odnosno da iz svakog otpadnog vozila recikliraju najveću moguću količinu materijala potrebnu za proizvodnju novog vozila".  

Stručnost poduzeća The Future Is NEUTRAL
Poduzeće ima posebnu moć da mobilizira čitavu mrežu podružnica i partnera te ih potakne na prikupljanje dijelova, materijala i baterija u svim fazama životnog ciklusa automobila, uključujući materijale iz otpadnih vozila, tvornički otpad i dijelove iz servisnih radionica. Zahvaljujući tom ekosustavu, The Future Is NEUTRAL razvija model kružnog gospodarstva koji se može primijeniti na sve faze životnog ciklusa vozila, od proizvodnje i upotrebe pa sve do kraja njegova životnog vijeka.
Konkretno, The Future Is NEUTRAL oslanja se na podružnicu Gaia sa sjedištem u Flinsu, zaduženu za popravak baterija, prikupljanje i ponovnu uporabu dijelova te recikliranje materijala otpadnih vozila. U srcu tvornice Refactory u Flinsu nalazi se i linija za obnovu mehaničkih i mehatroničkih dijelova, a uskoro i linija za rastavljanje vozila, čiji je cilj osigurati kruženje potrebnih resursa. The Future Is NEUTRAL i njegova partnerska tvrtka Suez zajednički su vlasnici dvaju poduzeća: Indre[3], predvodnice u gospodarenju otpadnim vozilima u Francuskoj, s više od 370 odobrenih centara i Boone Comenora[4], stručnjaka za recikliranje metalnog industrijskog otpada[5].

S podrškom industrijskih partnera, The Future Is NEUTRAL namjerava postati i novi europski predvodnik u recikliranju baterija po načelu zatvorene petlje. Dakako, postupajući u skladu s propisima i na način koji je privlačan drugim proizvođačima automobila te služeći se prvoklasnim industrijskim postupcima kako bi ponudio kvalitetan proizvod visoke čistoće i pritom osigurao potreban udjel recikliranog sadržaja u bateriji – sve to po najboljoj cijeni. S ciljem da postane prvo poduzeće koje će Europljanima ponuditi rješenja za recikliranje baterija po načelu zatvorene petlje, The Future Is NEUTRAL oslanja se na najveću europsku flotu električnih vozila[6], tehnologiju temeljenu na kemijskim spojevima s visokim udjelom metala[7], rastuću mrežu podružnice INDRA za pomoć pri prikupljanju baterija i stručnost podružnice GAIA u dijagnostici baterija. The Future Is NEUTRAL surađivat će i s partnerskim proizvođačima baterija, kao što je Verkor, kako bi prikupio njihove dotrajale baterije i objedinio ih s proizvodnim otpadom.

Pri obavljanju poslovnih aktivnosti, The Future Is NEUTRAL oslanja se na širok spektar tehničkih vještina, od naprednog inženjerstva i znanja o kemiji do upotrebe podataka. Te su vještine utkane u samu srž njegova poslovnog modela, omogućujući mu da poboljša gospodarski i okolišni učinak vlastitih rješenja.
The Future Is NEUTRAL automobilskoj industriji pruža i savjetodavne usluge, a uz podršku kampusa Circular Mobility Industry u Flinsu, koji je u sastavu Grupina sveučilišta ReKnow University, organizira i osposobljavanje posvećeno kružnom gospodarstvu. 


[1] Zatvorena petlja: ponovna upotreba postojećih resursa, od automobila do automobila.

[2] Ukupan opseg, zbroj dijelova.

[3] Indra je zajedničko ulaganje u 50-postotnom vlasništvu Renault Grupe i 50-postotnom vlasništvu tvrtke Suez.

[4] Boone Comenor zajedničko je ulaganje u 33-postotnom vlasništvu Renault Grupe i 67-postotnom vlasništvu tvrtke Suez.

[5] Kroz aktivnosti koje su podružnice Gaia, Indra i Boone Comenor razvile u proteklih 10 godina dosad je oporabljeno 14 milijuna tona čelika, što je dovoljno za proizvodnju više od 17 milijuna vozila (godišnja proizvodnja vozila u Europi), te 12 000 tona plastike i bakra, što predstavlja godišnju zalihu materijala potrebnih za proizvodnju Renaulta Megane i njegovih plastičnih dijelova.

[6] 900.000 električnih vozila marke Renault i Nissan proizvedenih do 2022.

[7] Kemijski spojevi s visokim udjelom nikla, mangana, kobalta i litija.