Retrospektiva modela 4l: francuski umjetnik greg otkriva 14 ekskluzivnih ilustracija

Prisjetite se uspjeha modela 4L kroz 14 kreacija francuskog ilustratora Grega.
RENAULT 4L "Haute Couture" (Visoka moda) - 1963.

Za kampanju "Elle prend le volant!" (Ona za upravljačem) stotinu automobila R4 Super bilo je uređeno u stilu "Haute Couture": Crna podloga ukrašena zlatnim pletenim ili kariranim uzorkom na vratima i prtljažniku, kromirani poklopci naplataka i podsjetnik na taj motiv na ventilacijskom otvoru.

Tijekom te kampanje 6000 vozačica dobilo je priliku za 48-satnu testnu vožnju vozila R4 Super kako bi same mogle vidjeti koliko je lako bilo upravljati tim vozilom, koliko je udobno bilo, koliko je prostran i koliku preglednost nudi te koliko je brz! 

Svaka vozačica dala je svoje mišljenje, opažanja ili prijedloge kako bi pridonijela razvoju idealnog profila automobila tog vremena.
RENAULT 4L "Plein Air" – 1969.

Automobil za slobodno vrijeme za vožnju plažom više no za cestovnu vožnju, Renault 4 Plein Air predstavljen je u svibnju 1968. i proizveden u malim količinama do travnja 1970.  

Radilo se o kabrioletu Torpedu koji je proizvela tvrtka Sinpar, već poznata po prilagodbama pogona na četiri kotača.   

I ovaj model ima prednji kraj kao 4L, kao i okvir vjetrobranskog stakla koji je prilagođen tako da prihvati mekani krov. Vrata prtljažnika prepolovljena su, tako da je ostao samo donji dio. Bočne stranice, vrata i krov uklonjeni su, a karoserija je bočno pojačana.
RENAULT 4L "Cross" - 1981.

U 1974. Renault je intenzivirao svoje promotivne kampanje i predstavio Renault Cross Elf Coupe de France, u partnerstvu sa specijaliziranim časopisom "Champion".

Ta disciplina zamišljena je kao što ekonomičnija, a samo automobilima Renault 4 s originalnim 4-cilindarskim motorom od 845 cm3 bilo je dopušteno sudjelovati, uz iznimku ispušnog sustava Devil.

 Renault 4 Cross raspolagao je 4-brzinskim ručnim prijenosom i sustavom bubanj kočnica na 4 kotača kako bi se nosio sa surovošću utrkivanja.

La Coupe je bio hit među vozačima zahvaljujući nižim ulaznim naknadama i uzbudljivoj mogućnosti osvajanja novčane nagrade i vozila Renault 5 Coupé!

Michel Duvernay bio je francuski šampion 1981.!
RENAULT 4 "Sixties“ – 1985.
Sixties je bila ograničena serija proizvedena u počast 60-ima. Automobil je proizveden u tri boje (crvenoj, žutoj ili plavoj), i to u ograničenom broju od 2000 primjeraka.  

Utemeljen na modelu GTL, izdvajao se dvama krovnim prozorima od stakla koje odbija toplinu i platnenim presvlakama u tri boje, u kombinaciji s crnim skajem.

Rešetka, branici, ručke na vratima i osvrtna zrcala imaju mat crnu završnu obradu.
RENAULT 4 F4 "Darty" – 1986.

S utovarnim kapacitetom od 300 kg, gotovo 2 m3 zapremine prtljažnika, stražnjim ovjesom s ojačanim torzijskim šipkama, ostakljenim stražnjim vratima koja se otvaraju zdesna nalijevo kako bi olakšala utovar s pločnika, ovom utovarnom vozilu ne manjka značajki!

Vozilo je prepoznatljivo po svojem prilagodljivom i uklonjivom krovu, koji se prostire širinom vozila i omogućuje vam utovar glomaznih predmeta odozgo... uključujući žirafu, ako vjerujete reklamama!

Ovaj ekskluzivan krovni poklopac tvrtke Renault, poznat kao "girafon" (žirafa), koristit će se na modelu Express, malom radnom vozilu proizvedenom 80-ih i 90-ih.

 Na 5 kontinenata dostavno vozilo Renault 4 ponosno nosi boje bezbrojnih profesionalaca, obrta, državnih agencija i velikih robnih marki.
RENAULT 4 "4L Trophy™" – 2020.

U vozilu Renault 4 zapravo nikad nećete ostati u kvaru, a mlada generacija 21. stoljeća dokazala je to vozilom 4L Trophy™.

Prvi put održan 1998., ovaj reli od 6000 km objedinjuje 1200 studentskih vozačkih ekipa u utrci od Pariza do južnog Maroka.

Robusno vozilo 4L probija se kroz krš i pijesak, dok se sudionici relija ("trelleurs") snalaze sredstvima koja imaju pri ruci kako bi njihovo vozilo nastavilo voziti, unatoč tisućama već prijeđenih milja na brojaču.

Premda vozila 4L iza sebe imaju već mnogo godina, i dalje su dovoljno pouzdana da stignu do sljedećeg kampirališta svake večeri.

Koji bi još model mogao sve to 60 godina kasnije?
RENAULT 4 "Torpedo SINPAR" – 1968.

Renault 4 4x4 SINPAR (Société Industrielle de Production et d’Adaptation Rhodanienne) izdvaja se svojim performansama na svim terenima, a pritom zadržava udobnost i snagu standardno proizvedenog automobila.

Njegova velika visina do podvozja, neovisan pogon na četiri kotača i ovjes omogućuju mu da se kreće neometano i udobno na najgorim cestama i na najneravnijem terenu. Njegov dizajn olakšava preradu u limuzinu, kao i u dostavno vozilo, bez žrtvovanja imalo korisne zapremnine.

U ljeto 1964. SINPAR je proizveo Torpedo s odobrenjem tvrtke Renault, i dalje s pogonom na 4 kotača, no bez krova i bočnih panela te opremljen sklopivim vjetrobranskim staklom i izrezanih bočnih stranica kako bi pojednostavnio ulazak 2 osobe u vozilo.

Najpoznatiji Torpedo SINPAR onaj je iz francuske TV serije "Les Chevaliers du ciel" (Aeronauti).

RENAULT 4 "Services Publics"

Pojavivši se u listopadu 1961., ovo dostavno vozilo odlikovalo se dojmljivom lepezom značajki: utovarni kapacitet od 300 kg, gotovo 2 m3 zapremnine prtljažnika, stražnji ovjes s ojačanim torzijskim šipkama, ostakljena stražnja vrata koja se otvaraju zdesna nalijevo kako bi olakšala utovar s pločnika.

Francuska pošta učinila ga je jednim od svojih prvih vozila u voznom parku, s 5,47 m3 utovarnog prostora i maksimalnom težinom od 1050 kg. 

Bez trokutastih prozora, ručki na vratima i stražnjih sjedala, bilo je obojeno standardiziranom bojom "030", često nazivanom "poštanski žutom".

Francuska Gendarmerie Nationale također je odabrala to vozilo, ne samo zbog njegovih bitnih kvaliteta, već i jer je ispunjavalo jedan od ključnih kriterija: "Osoba mora moći sjediti u njemu sa šapkom na glavi."

Više od 14.500 vozila Renault 4 pridružilo se redovima Gendarmerie Nationale od 1962. kako bi služilo kao patrolna vozila i vozila za vezu ili jednostavno kao vozila za drugu brigadu.
RENAULT 4 "e-Plein Air" – 2019.

Taj jedinstveni model rezultat je suradnje između Renault Classica i Melun Rétro Passiona, specijalista za Renault 4, na sajmu Epoqu'Auto, na kojem se izlažu najpopularniji električni automobili.

"Zašto legendarni Renault 4 ne bi bio dio ovog pokreta?"

Utemeljen na skraćenoj platformi modela JP4, ovaj je 4L bio razigrana verzija koja podsjeća na Plein Air i ima moderniziran Renault dizajn. Usvojio je električne komponente vozila Twizy kako bi ostvario maksimalnu brzinu od približno 85 km/h.
RENAULT 4 "Rallye Dakar™" – 1980.

Godine 1969., u pokušaju da postave rekord u utrci od Cape Towna do Alžira (rekord je postavljen 1971. u vozilu Renault 12 Gordini), braća Marreau zaputila sam se na izviđačko putovanje Saharom u modelu Renault 4.

Nekoliko godina kasnije za volanom vozila Renault 4 našli su se na startnoj liniji posve nove vrste relija, nekoliko tisuća kilometara dugoj utrci koja je započela u Parizu, a završila u Dakaru. 

Napredovali su do 3. mjesta na ljestvici 1980. u svojem vozilu Renault 4 uz pojačanje u vidu motora Renault 5 Alpine GR2 i 140-litrenog spremnika.

Reli Paris Dakar™ postao je legenda, braća Marreau heroji, a genijalni Renault 4 simbol relija u kojem su amateri mogli pobijediti službene ekipe.
RENAULT 4 "Seventies" – 1975.
Estetika vozila "Seventies" temeljila se na modelu Renault 4 GTL .

Naljepnice su preuzete iz dizajna modela Publicis, a njegova karoserija obojena je u ružičastu boju kao Renault Classic.

Ta dekoracija dizajnirana je za uređenje salona Pub Renault (sada poznatog kao Atelier Renault) koji se nalazi na Champs Elysées u Parizu. Tema njegove inauguracije bilo je oglašavanje.
RENAULT 4 "Terre de Feu – Alaska Expedition" – 1965.

Godine 1965. četiri Parižanke odvažile su se na nevjerojatan izazov: voziti 40.000 km od Ushuaije u Ognjenoj zemlji do Anchoragea na Aljasci pomoću dvaju Renault 4s i tako prijeći cijeli američki kontinent u četiri i pol mjeseca.

Pokazale su robusnost i agilnost modela Renault 4, putujući od rta Horn do ledenih strmina Stjenjaka, preko Anda do amazonske prašume i slane pustinje u Utahu.
RENAULT 4 "Saline 4 fun" – 2011.

Godine 2011. Renault je proslavio 50. godišnjicu modela 4L. Renault Classic udružio se s "Triplettes de Bonneville" kako bi doveo dostavno vozilo 4L iz 1983. na slavni "Tjedan brzine" na Bonneville Salt Flatsu u Sjedinjenim Američkim Državama.

Utemeljen na dostavnom vozilu Renault 4, "Saline4Fun" imao je iznimno nisku visinu do podvozja, ispušnu cijev koja viri iz prednjeg branika... i padobran!

Mjenjač je utemeljen na modelima Renault 21 Turbo i Renault 25 GTX, a njegova šasija prilagođena je posebnim pogonima (nosač glavčine, osovine, kočnice i ovjes). Bio je opremljen svom sigurnosnom opremom kakvu zahtijeva američki organizator, tako da je njegova težina narasla do oko 780 kg.

Pokretao ga je motor Renault 5 Turbo, tuniran tako da dosegne 285 KS i postavljen na prednji kraj automobila, tamo gdje se nalazio izvorni motor.

Opremljen svim time i posebnim gumama Good Year Long Speed Racing, Saline4fun službeno je ostvario rekordnu brzinu od 237 km/h, skoro dva put više od normalne brzine!
RENAULT 4 CLAN "Bye Bye" – 1992.

U 1992. Renault 4 napravio je veleban korak i proizveo ograničenu seriju vozila.

Renault je proizveo Renault 4 "Bye Bye", oblikovan po uzoru na "Clan" i obustavio proizvodnu liniju koristeći svaki automobil kao broj u završnom odbrojavanju.

Svaki od automobila ima posebnu instrumentnu ploču s numeriranom pločicom od 1000 do 1.
Ilustracije ©greg2021. Reprodukcija je zabranjena.

Renault 4  - 60 ans
4L slavi 60. godišnjicu!    
Renault 4 - vidéos - 60 ans
Promotivni proizvodi