Automobilizam je upisan u našu povijest

Motivirani izazovom, oduvijek smo težili nečem novom. Natjecanje je dio naše povijesti i kulture, od Louisa Renaulta do danas.

Od vozila Renault Type A do vozila Renault MEGANE R.S.

Naša prva sportska dostignuća

Renault Sport – naša povijest

Rani dani

Već je zarana Louis Renault postao svjestan važnosti sportskih postignuća u razvoju ugleda marke. 24. prosinca 1898. dokazao je superiornost prvom velikom inovacijom: izravnim prijenosom brzina. Automobil Type A prvi se uspeo na Rue Lepic u Montmartreu.

 

Nakon tog uspjeha Renault se posvetio automobilizmu i ostvario niz pobjeda na Velikoj nagradi. Renault Type K, s prvim motorom koji je dizajnirao Renault, osvojio je utrku Pariz – Beč 1902. Prvi svjetski rat zaustavio je automobilske utrke u Europi, no Renault nije dugo ostao podalje od automobilizma. Dijamantna marka ponovno se proslavila 1920-ih impresivnim vozilom Renault 40CV. Nakon osvajanja relija Monte Carlo 1925. proslavio se rušenjem brojnih brzinskih rekorda tog vremena svojim prilagođenim modelom.

Dolazak Gordinija

Renault je 1958. na čelo odjela automobilizma postavio talijanskog konstruktora Amédéea Gordinija. Rođen je legendarni Renault 8 Gordini. Postao je simbol uspjeha čitave jedne generacije vozača. Zbog njegove velike popularnosti 1966. stvoren je Renault 8 Gordini Cup – prva serija utrka jednog modela automobila.

 

U srpnju 1970., nakon predstavljanja vozila Renault 12 Gordini, dogodio se „Dan D“, okupljanje vlasnika Gordinija na trkaćoj stazi Paul Richard. Duh tog događaja provlači se i danas kroz seriju Renault Sport. U  isto vrijeme debitirala je i Formula Renault, s prvim bolidima opremljenima motorima vozila Renault 12 Gordini. Francuska je bila domaćin svog prvog Prvenstva Formule Renault 1971.

Renault Sport – Renault Gordini na trkaćoj stazi
Renault Sport – Alpine A110

Preuzimanje Alpinea

Renault je 1973. postao većinski dioničar Alpinea, malog francuskog proizvođača koji je osnovao Jean Rédélé, s kojim je Renault imao dugogodišnju suradnju. 1973. pokazala se dobrom godinom za marku jer je A110 „Berlinette” osvojio prvo Svjetsko reli prvenstvo.

Renault i velika natjecanja

Naša povijest u Formuli 1

Naši početci u natjecateljskoj vožnji

Naša je povijest u automobilizmu započela dolaskom Amédéea Gordinija, poznatog po automobilima za Veliku nagradu. Renault je izgradio tvornicu Viry-Châtillon za potrebe njegovih kreacija. Zahvaljujući Gordiniju, Renault se prvo koncentrirao na dvolitreni V6 motor, koji je predstavljen u siječnju 1973. Natjecao se na slavnom Europskom prvenstvu dvolitrenih sportskih automobila.

 

Potaknuti tim uspjehom, Renault se pridružio FIA-inom svjetskom prvenstvu sportskih automobila i razvio turboverziju motora.

Renault F1
Renault F1

Prvi koraci u Formuli 1

Renault Sport službeno je osnovan 1976., dok su se tek pokretala sportska natjecanja bolida jednosjeda: Formula 2, Sport Le Mans, a zatim 1977. Formula 1. Renault je u Formulu 1 ušao kao tim. Marka je bila predvodnik s ključnom inovacijom: turbo pogonom. Dok je njegova konkurencija koristila motore s prirodnim ubrizgavanjem, Renault je predstavio V6 turbo pogon. U isto su vrijeme Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud 1978. osvojili 24 sata Le Mansa u svom vozilu Alpine-Renault A442B, koje je pokretao Renault V6 turbo motor. Dijamantna marka ostvarila je svoju prvu pobjedu u Formuli 1 1979. na Velikoj nagradi Francuske, a za upravljačem vozila RS11 bio je Jean-Pierre Jabouille.

 

U ranim 1980-ima Renault je osvojio 15 Velikih nagrada i završio na drugom mjestu na Svjetskom prvenstvu 1983. zahvaljujući Alainu Prostu, koji se na kraju sezone 1985. povukao iz natjecanja. Kockanje tvrtke Renault s turbo motorom, u koji nitko u to doba nije vjerovao, stvarno se isplatilo.

Povratak

Renault se vratio Formuli 1 2001. nakon kupnje tima Benetton, kojem je 2002. službeno promijenio ime u Renault F1 Team.

 

Uspon Renault F1 Teama poklopio se s pojavom Fernanda Alonsa koji je osvojio dva uzastopna naslova svjetskog prvaka 2005. i 2006. Novi je tim u istom razdoblju osvojio i dva konstruktorska naslova.

 

Renault se 2011. želio usredotočiti na svoje aktivnosti proizvođača motora za druge timove. Renault F1 Team prodan je Genii Capitalu. Tako su Renault motori doveli tim Red Bull Racing do pobjede na Svjetskom prvenstvu s četiri uzastopna konstruktorska naslova od 2010. do 2013. Sebastian Vettel ušao je u knjigu rekorda kao najmlađi četverostruki svjetski prvak u povijesti Formule 1.

Renault Sport Formula 1 – boks
Renault Sport – Formula 1 automobil, R.S. 19

2019., prijelomno razdoblje za Renault Formulu 1

2016. vratili smo se u Formulu 1 kao službeni konstruktor.

 

Tijekom posljednje tri godine dokazali smo svoju vrijednost u tom sportu. Kvalitetnim utrkama i uglađenim performansama zasjali smo na trkaćim stazama. Van trkaćih staza pokrenuli smo inovativne aktivnosti u smislu marketinga i odnosa s javnošću radi povećanja publike i angažmana obožavatelja. 2019. je bila fascinantna godina na trkaćim stazama i izvan njih. Jedva čekamo nastavak!

Renault Sport također je...

Serija Renault Sport

strast prema automobilizmu

Serija Renault Sport

Priključite se utrci
Renault Sport – Formula 1 R.S. 19, profil

Renault F1 Team

U središtu naših sportskih aktivnosti

Otkrijte Renault F1 Team
Više informacija. Nastavkom pretraživanja ove internetske stranice slažete se da Renault Nissan Hrvatska i njegovi partneri upotrebljavaju kolačiće za analizu rada i učinkovitosti internetske stranice, objavu prilagođenih oglasa s obzirom na vaše interese te interakciju na društvenim mrežama.
Saznaj više