Kada je 2019. godine CLIO pete generacije predstavljen u narančastoj boji Valencia, digla se prilična prašina između ostalog i zato što je to bio prvi serijski model ponuđen u narančastoj boji. Legendarnu boju osmislio je Raphael, tehničar za razvoj boja pri Renaultovu Odjelu za dizajn. Koristeći pigmente, sedef i prah aluminijeva oksida, ovaj tehničar godišnje razvije od 15 do 20 boja!

U prosjeku svako Renaultovo vozilo dolazi u sedam različitih boja. Svaka suptilna nijansa, kontrast ili metalizirani odsjaj pažljivo su osmišljeni. Prije nego što neka boja zaživi na proizvodnom modelu, njezine karakteristike procjenjuju i odobravaju dizajnerski timovi uz pomoć kreativnih stručnjaka i dobavljača.

Paleta nadahnuća

Raphael već 21 godinu radi u Renaultovu Odjelu za dizajn, a prvih 10 godina radio je kao lakirer da bi zatim postao tehničar za razvoj boja. Jednostavno rečeno, on stvara boje koje se koriste na modelima. Njegov se laboratorij nalazi u Technocentreu (sjedište Renaultova dizajnerskog odjela u blizini Pariza), gdje razvija boje uz pomoć različitih pigmenata, a na raspolaganju su mu i tri lakirnice za testiranje svih novih formulacija. Zapravo, taj je tehničar za razvoj boja prije svega umjetnik!

Prije nego što počne s radom, od dizajnera boja i ukrasnih elemenata dobiva niz smjernica i općih informacija iz kojih crpi početnu inspiraciju. "Na primjer, kažu mi da proizvedem plavu boju, svijetlu ili tamnu, ovisno o vozilu. Nakon toga preuzimam stvar u svoje ruke." kaže Raphael.

Međutim, u toj fazi procesa treba odgovoriti na čitav niz pitanja: Je li riječ o posebnom izdanju nekog modela? Ako jest, tada boja mora slati određenu poruku i precizno odražavati duh trenutka u kojem je taj model predstavljen. A možda bi trebalo strateški razmišljati i proizvesti boju koja će još dugo biti aktualna. Nadalje, na kakvoj će se karoseriji koristiti? Je li popis konkretnih smjernica sve što je Raphaelu na raspolaganju? Ili su te radne upute strukturirane kao inspiracijske ploče? 

Prioritet tehničara za razvoj boja jest osmisliti nove formulacije boje prije nego što dizajneru predstavi početnu boju. Da bi u tome uspio, tehničar se služi preciznim tehnikama miješanja boje kako bi svaki put postigao savršeno uravnoteženu nijansu. "Ponekad mi boja ispadne savršeno već iz prvog pokušaja" dodao je Raphael. "U tom slučaju dovoljan je jedan dan da je dizajner odobri. No u većini slučajeva taj je proces dugotrajan i podrazumijeva brojna savjetovanja s glavnim dizajnerom kako bi se postigla željena boja."