Baš kao suvremena industrija filma, videoigara i kartografije, automobilska industrija u posljednjih nekoliko desetljeća sve više ulaže u 3D modeliranje kako bi oživjela svoje projekte. Zato se danas, prije nego što završe na proizvodnoj liniji, automobili najprije rađaju u 3D svijetu. Misija digitalnog oblikovanja vozila povjerena je dizajnerima kojima je svakoga dana na raspolaganju sve više digitalnih alata. Jedan takav alat je i 3D crtanje – revolucionarna tehnologija za izradu crteža bez olovke i ploče! Dobro došli u budućnost!

Tehnološki centar u Guyancourtu, 1. prosinca 2021. Osoba naoružana VR naočalama i kontrolerom u svakoj ruci stoji nasred sobe i mahnito gestikulira. Čini se kao da crta nevidljive linije po zraku – zanimljiv prizor koji neodoljivo podsjeća na svijet virtualnih igara. Pa ipak, čovjek koji crta, Udo, nije gamer, već dizajner! I u tom trenutku naporno radi. Njegova najnovija spravica? Alat za 3D crtanje – tehniku modeliranja koju trenutačno uvodi Odjel za dizajn Renault Grupe.

Što sve uključuje 3D crtanje?

Crtanje po zraku? I Pablo Picasso je eksperimentirao s tom metodom 1949. Slavni španjolski slikar zamijenio je olovku upaljačem kako bi naslikao crteže s pomoću svjetlosnih linija. Njegova djela ovjekovječio je fotograf Gjon Mili, a tehnika crtanja postala je poznata pod nazivom svjetlosni crteži. Bila je to umjetnička forma koja je već tada predvidjela korištenje zraka kao slikarskog platna.

Do danas je tehnika 3D crtanja ostala više-manje ista, a upaljač i kameru zamijenile su VR naočale. Iako su prvi modeli takvih naočala predstavljeni prije 50 godina, njihova uporaba naglo je porasla u prošlom desetljeću, kada su komercijalni modeli preplavili tržište videoigara. 

Kada stave naočale, dizajnere kao da proguta virtualna stvarnost njihova studija. S po jednim kontrolerom u svakoj ruci biraju boje, crtaju linije, stvaraju oblike, ispunjavaju površine i mnogo toga drugog. Računalni program pritom bilježi svaku njihovu kretnju.